Studenti gymnázia na Erasmu v Německu

Poslední část projektu „Andere Länder – andere Sitten?“ probíhala tentokrát v německé škole, která leží ve městě Werder. Všichni jsme byli natěšení na desetidenní pobyt v Německu.

První část pobytu jsme byli ubytováni v hostitelských rodinách a druhou část na internátu.

Cesta vlakem byla dlouhá, ale zvládli jsme ji především díky tomu, že jsme se těšili na to, co nás čeká. Po příjezdu si nás převzali hostitelské rodiny a měli jsme volný večer na seznámení se s naší novou rodinou. Doposud jsme z rodin znali jen ty, co byli v březnu u nás na první části pobytu.

První den jsme se všichni sešli v místní škole, kterou navštěvují naši výměnní partneři. Společně jsme se dál poznávali, meditovali, zpívali, šli si prohlédnout jejich školu a povídali si německy o našich očekáváních od projektu. Odpoledne jsme vyrazili do Postupimi, kde jsme obdivovali univerzitu, palác a zahrady zámku Sanssouci i s prohlídkami.

Další den jsme si udělali celodenní výlet do Berlína. Tam jsme si kromě hlavního nádraží prohlédli i Říšský sněm, Braniborskou bránu nebo třeba Berlínský dóm. Dále nesměla chybět televizní věž, na kterou jsme se museli jít samozřejmě podívat až nahoru. Náš den jsme ukončili rozchodem na Alexander Platz a poté odjezdem do rodin.

Ve čtvrtek jsme navštívili největší volně stojící halu bez podpěr v Evropě – Tropical Islands. Zde jsme měli celodenní vstup a užili si spoustu zábavy v tropickém světě.

V pátek jsme šli společně prozkoumat samotné město Werder. Odpoledne  jsme  připravovali  program na večerní rozloučení, protože v neděli večer jsme odcházeli na internát a páteční den byl posledním naším společným setkáním. Společně jsme nacvičovali německou písničku Westerland, učili jsme německé kamarády typicky český tanec - mazurku a my, čeští studenti, si zazpívali Slavíky z Madridu, kde nám s doprovodem na kytaru pomáhal jeden z německých učitelů. Večer po našem malém vystoupení a rozloučení bylo společné posezení a grilování.

Víkend každý trávil podle sebe. Hostitelské rodiny si pro nás připravili program podle svých zájmů a nápadů. Někdo jel do ZOO, někdo na koncert svých přátel nebo jiní chodili ven s českými a německými kamarády. V neděli večer jsme všichni sešli před internátem, kde jsme se museli rozloučit a udělat tak pomyslnou tečku za společným setkáním s žáky a jejich rodiči z města Werder.

Nový týden, tentokrát už bez německých kamarádů, jsme začali výletem do Berlína, konkrétně k Berlínské zdi, kde jsme si připomněli historii a zároveň se dozvěděli i něco nového. Dalším místem našeho putování byl olympijský stadion v Berlíně a odtud jsme přes veletržní palác, vládní a velvyslaneckou čtvrť, sídlo spolkového prezidenta a nejmodernější část města Potzdamer Platz došli opět na Alexander Platz.

Úterý bylo cestovatelsky náročné a dlouhé, ale stálo za to. Ráno jsme vlakem vyrazili k Baltskému moři v letovisku Warnemünde. Nejprve  jsme moře obhlédli z paluby vyhlídkové lodě a pak se někteří odvážní šli vykoupat do moře, které teplotou připomínalo spíš ledovou studnu. Ti, kteří zůstali na břehu, vedli boj s hladovými a neodbytnými racky. Pláž a pobřeží Baltského moře jsme si užívali až do pozdního odpoledne a pak se vydali zpět na čtyřhodinovou cestu vlakem.

Středu jsme prožili v lezeckém parku v Postupimi, kde jsme prověřili svoji fyzičku i odvahu.

Čtvrteční den byl asi nejtěžší… opustit Německo pro nás nebylo snadné. Užili jsme si tu deset dní plných poznání měst, památek i svých spolucestovatelů. Na cestě se nám stala i neplánovaná komplikace. Opustit Berlín se nám dařilo jen velmi pomalu. Důvodem byl technický problém na nádraží Südkreuz. Zpoždění, které jsme získali, jsme již nedohnali, a tak nám v Praze spoj ujel a my  jsme se domů dostali až dalším vlakem. Po jedenácti hodinách jsme se spolu s kamarády rozloučili na nádraží v Chotěboři a přivítali se s našimi rodinami.

Jak jsem se již zmínila, náš projekt pro nás byl o velkém poznání. A také byl o partě skvělých lidí, kteří si spolu dokázali celou akci užít v čele s panem profesorem Scholzem a profesorem Pokorným. Ti se dokázali naladit na naši vlnu a byli skvělými parťáky při našem projektu a i díky nim byl tento projekt nezapomenutelný. Za to jim patří velký dík a zároveň i poděkování učitelům z německé školy, hostitelským rodinám i našim rodinám. Bez zázemí a pochopení všech jmenovaných by takový projekt nebylo ani možné uskutečnit. Děkuji všem, kteří se mnou zažili krásných 10 dní.

Fotky opět zde: https://gymnaziumchotebor.rajce.idnes.cz/Erasmus_Austausch_der_Traditionen/

Kateřina Běloušková, účastnice projektu z kvarty

Erasmus +

Studentská firma
Doučování
Projekt SYPO
Učíme se ze života pro život
The Quarry Life Award
Next Generation EU
Národní plán obnovy
Gymnázium Chotěboř - rozvíjíme se III
Webové stránky vytvořila společnost just4web.cz s.r.o. (J4W-RS v7.0)