Profilová maturitní zkouška z informatiky

Informatika

Zkoušení má formu:

a) vypracování maturitní práce a její  obhajoba před zkušební maturitní komisí

nebo

b) ústní zkouška před zkušební maturitní komisí

 

A) Témata maturitních prací pro profilovou maturitní zkoušku – obhajoba práce před zkušební komisí - jarní termín 2026 (a eventuální termíny náhradní a opravné)

 

1) 3D modelování 1

Výstupem maturitní práce je 3D model učební pomůcky, která bude prakticky využitelná při výuce. Součástí práce je i grafický návrh konkrétní pomůcky v daném programu – vedoucí práce Mgr. Martin Sekerka

2) 3D modelování 2

Výstupem maturitní práce je 3D model výrobního sortimentu (popř. objektu) vybrané společnosti (popř. organizace) za účelem reklamní propagace. Součástí práce je i grafický návrh konkrétního výrobku či objektu v daném programu – vedoucí práce Mgr. Martin Sekerka

3) Hra se vzdělávacími prvky

Výstupem maturitní práce je počítačová hra, mobilní aplikace nebo online hra přiměřená pro zvolený věk vytvořená pomocí zvoleného software, ve hře by měly být ve větším rozsahu použity vzdělávací prvky ze zvoleného vyučovacího předmětu – vedoucí práce Mgr. Martin Sekerka

4) Výukový program

Výstupem maturitní práce je program, aplikace, webová stránka a podobně, zpracovávající vybrané téma gymnaziálního učiva (výklad, procvičování, testování…) vhodně zvoleným programovacím jazykem, výukový program je v souladu se ŠVP Gymnázia Chotěboř, součástí práce je i písemná dokumentace a eventuální metodické materiály, popřípadě dokumentace z vyzkoušení software ve výuce – vedoucí práce Mgr. Martin Sekerka

5) Využití aplikačního software

Výstupem práce je vyřešení zadaného problému (zpracování rozsáhlé databáze, textového souboru, propojení výpočtů s grafickým výstupem, …) pomocí aplikačního software (Access, Word, Excel, …) – vedoucí práce Mgr. Martin Sekerka

6) Multimediální tvorba

Výstupem práce bude krátký film, reklamní spot, na kterém bude ukázáno propojení vhodně sestříhaných video a audio stop. Práce bude dále obsahovat začlenění efektů, přechodů a titulků – vedoucí práce Mgr. Martin Sekerka

B) Profilová maturitní zkouška z informatiky 2026 - okruhy pro ústní zkoušku před zkušební maturitní komisí:

  1. Textové editory
  2. Tabulkové procesory
  3. Vektorová grafika
  4. Bitmapová grafika
  5. 3D modelování
  6. Video a zvuk
  7. Tvorba internetových stránek
  8. AI
  9. Programování v programovacím jazyku C++ (bude součástí každé otázky)

Poznámky:

  • Učivo z uvedených okruhů bude rozděleno do 25 otázek, které budou dále rozděleny na část uživatelskou (z okruhů 1 - 8) a na část programátorskou (okruh 9)
  • Příprava na maturitní zkoušku bude prodloužena z 15 na 30 minut
  • Profilová maturitní zkouška z informatiky bude probíhat za přítomnosti maturitní komise v učebně informatiky

 

tisk Tisknout   ↑ Nahoru

Certifikáty

Držitel Ceny hejtmana Kraje Vysočina za společenskou odpovědnost
Ekoškola
Světová škola
Fairtradová škola
Erasmus
Učíme se ze života pro život 2
Studentská firma
Doučování
Projekt SYPO
Učíme se ze života pro život
The Quarry Life Award
Next Generation EU
Národní plán obnovy
Gymnázium Chotěboř - rozvíjíme se III
Gymnázium Chotěboř - rozvíjíme se IV
Webové stránky vytvořila společnost just4web.cz s.r.o. (J4W-RS v7.0)