Informatika
http://www.gch.cz/forma-maturitni-zkousky-z-informatiky-profilova-cast/
A) Témata maturitních písemných prací pro profilovou maturitní zkoušku – obhajoba písemné práce před zkušební komisí - jarní termín 2025 (a eventuální termíny náhradní a opravné)
1) 3D modelování 1
Výstupem maturitní práce je 3D model nové budovy Gymnázia Chotěboř. Model bude navazovat všemi náležitostmi na již hotový 3D model původní budovy gymnázia, který bude mít autor/ka k dispozici – vedoucí práce Mgr. Roman Kubát
2) 3D modelování 2
Výstupem maturitní práce je 3D model haly Gymnázia Chotěboř a prostor s halou stavebně souvisejících. Model bude navazovat všemi náležitostmi na již hotový 3D model původní budovy gymnázia, který bude mít autor/ka k dispozici – vedoucí práce Mgr. Roman Kubát
3) Hra se vzdělávacími prvky
Výstupem maturitní práce je hra - počítačová, mobilní aplikace nebo online hra přiměřená pro zvolený věk vytvořená pomocí zvoleného software, ve hře by měly být ve větším rozsahu použity vzdělávací prvky ze zvoleného vyučovacího předmětu – vedoucí práce Mgr. Roman Kubát
4) Výukový program
Výstupem maturitní práce je program, aplikace, webová stránka a podobně, zpracovávající vybrané téma gymnaziálního učiva (výklad, procvičování, testování…) vhodně zvoleným programovacím jazykem, výukový program je v souladu se ŠVP Gymnázia Chotěboř, součástí práce je i písemná dokumentace a eventuální metodické materiály, popřípadě dokumentace z vyzkoušení software ve výuce – vedoucí práce Mgr. Roman Kubát
5) Model blockchainu
Výstupem práce je model blockchainu, na kterém by se dalo názorně ukázat fungování kryptoměn a Non-Fungible Tokens, součástí práce bude i písemná teoretická část o blockchainu a principu jeho fungování a písemná dokumentace k modelu – vedoucí práce Mgr. Roman Kubát
6) Virtuální prohlídka prostor Gymnázia Chotěboř
B) Profilová maturitní zkouška z informatiky 2025 - okruhy pro ústní zkoušku před zkušební maturitní komisí:
- Textové editory
- Tabulkové procesory
- Vektorová grafika
- Bitmapová grafika
- 3D modelování
- Video a zvuk
- Tvorba internetových stránek
- AI
- Programování v programovacím jazyku C++ (bude součástí každé otázky)
Poznámky:
- Učivo z uvedených okruhů bude rozděleno do 25 otázek, které budou dále rozděleny na část uživatelskou (z okruhů 1 - 8) a na část programátorskou (okruh 9)
- Příprava na maturitní zkoušku bude prodloužena z 15 na 30 minut
- Profilová maturitní zkouška z informatiky bude probíhat za přítomnosti maturitní komise v učebně informatiky